יום חמישי, 16 במאי 2013

אחותי הבכורה ובעלה, מינה ויעקב שטיינברג, זכרם לברכה.

יום הולדתה של אחותי הבכורה, מינה,  עפ"י תעודת פטירתה, חל ב-6 לפברואר, אך בזכרוני נצרבו 2 מילים בפולנית, שאחותי נהגה לצטט את הוריי, ששמעה אותם מזכירים זה לזה את יום הולדתה: 
"שפטגו לוטגו", שפירושו: 7 לפברואר... ואני מעדיפה לחגוג לאחותי את יומולדתה ביום השביעי.

אחותי מינה נולדה בפולין בשנת 1946.
בעלה יעקב נולד ברומניה, והוא היה מבוגר ממנה ב-12 שנים.

כשנתיים לאחר שהוריי מצאו את מותם בטרם עת... לפתע התקשרה אלי אחותי מינה... לאחר תקופה ארוכה שהיינו מנותקים מכל קשר... ניתוק בלתי מוסבר... 

באותה תקופה היה לנו רק טלפון נייח... ובדיעבד אני יודעת שהטלפון שלי היה מצוטט ע"י זוג שכניי שהתגוררו בקומה א', בדיוק מעליי: טל קידר ויוסי גרעיני, שניהם מתפרנסים מעיסוק במעקבים.

***
באותה שיחת טלפון אמרה לי אחותי: 
"..מלכה, ההורים מתו, נותרנו אנחנו הילדים לבד... אנחנו חייבים להתאחד...".
כשבוע לאחר מכן, התקשר אלי אחי הקטן, אריה, והודיע לי שמינה עברה אירוע מוחי והיא בבית חולים... 

מינה נפטרה בגיל 53.

***

אני מאשימה את טל קידר ואת יוסי גרעיני בסיוע לרציחתה של אחותי התמימה, מינה, הי"ד.

***


בתמונה, אחותי מינה יושבת ומאחוריה עומד בעלה יעקב... מסומנים בעיגול אדום...
היא רק כבת 17 וחצי... המצולמים האחרים הם בני משפחתו של בעלה... 



מינה, אחותי היפה מינה סבלה ממחלת הנפילה אך הייתה מאוזנת בכדורים... היא ובעלה הביאו 4 ילדים, בנים, שהיו כל גאוותה... הם גרו במושב בן שמן מס' 6, ליד לוד.

הוריי התגוררו בלוד, על הכביש המוביל לבן שמן... כילדה, הייתי מבלה ימים שלמים בביתה של אחותי... לא היה כיף גדול מזה... גיסי יעקב היה אחראי על הקרנת סרטים במושב... פעם בשבוע... וזה היה היום הכי כיפי שלי...

אחותי ובעלה אהבו זה את זו באופן הכי תמים שאפשר לתאר... הוא דאג לה להכל... והיא ידעה להתפנק... כל ערב נהגה אחותי ללכת את כל הדרך עד לכניסה למושב, ולחכות לבעלה... זה היה עיקר הבילוי המשותף שלהם...
וכשאחותי נפטרה... יעקב ישב בביתו של אחי הקטן אריה, שבעה... ושוחחתי אתו בטלפון... והוא בכה כמו תינוק ואמר לי: "...אני מתגעגע למינה שהייתה מחכה לי כל ערב בכניסה למושב... אני לא יכול לחשוב שהיא יותר לא תחכה לי...".  

יעקב נפטר כעבור מספר שנים.






אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה