יום שישי, 14 ביוני 2013

אסון השרפה בכרמל - יד אדם או יד אלוהים...

 

אסון השרפה בכרמל, התרחש בין התאריכים: 2-6.12.2010 בעיצומו של חג החנוכה... 
להלן קישור המספר הכל אודות האסון בוויקיפדיה.


*******************

בכל שבת של חג החנוכה, קוראים בבית הכנסת את פרשת "מקץ", ולאחריה קוראים הפטרה, כל פעם הפטרה אחרת...

בשבת של אסון השרפה בכרמל, קראו בבית הכנסת את ההפטרה מתוך ספר מלכים, בה מתואר כיצד אלוהים מוכיח לעובדי האלילים, שהוא האלוהים הכל יכול...
ומפיל אש גדולה על הכרמל שכילתה הכל על ההר...



הרבנים הבקיאים בהפטרה זו, הבינו את כוחה הנבואי בהקשר לאסון... והחליטו כי במקום הפטרה זו יקראו את ההפטרה: רני ושמחי בת ציון, בתקווה שיתרחש נס לשוטרים הלכודים באוטובוס הבוער... ויהיה סוף שמח... שכן, ימי חג החנוכה נחשבים לימים בהם מתרחשים נסים...  

אך נבואת הזעם שבהפטרה התממשה אחת לאחת.


**********************
בהפטרה
אלוהים ממיט בצורת על הארץ, בשל חטא עבודת האלילים, שנמשכה 3 שנים, ובתום תקופה זו מתרחשת שריפה גדולה על הכרמל.

באסון השרפה בכרמל:

אלוהים ממיט בצורת על הארץ, שנמשכה 9 שנים (פי 3) ובתום תקופה זו מתרחשת השרפה בכרמל ואסון אוטובוס צוערי המשטרה
... 

מהי עבודת האלילים בגינה התרחש אסון הכרמל?... לי אין ספק, כי פשעי המשטרה הבלתי נסלחים, נגד בני אדם חסרי אונים וישע, בעבור בצע כסף, לרבות רצח עד המדינה, אודי רם, בתיק שהתנהל נגד אהובה תומר ובן זוגה דני רוזן, הם עבודת האלילים...
אהובה תומר הייתה מפקדת תחנת חיפה, והיא פיקדה על האירוע שהסתיים באסון גדול... בו גם היא נספתה... צפו בכתבה ובסרטון: "אש ואשמה"

ידוע, כי ימי חג החנוכה, הם ראשית החורף, המאופיינים בקור וגשם... אך בחג הזה, שרר חום כבד מאוד, שאפיין את הבצורת הארוכה, ששררה בארץ, וגרמה לייבוש כל הצומח בכרמל... מה שגרם לשרפה כבר ביומה הראשון, להיות אסון כבד, שלא ידענו כמותו.

בהפטרה:
אליהו הנביא, שליחו של אלוהים, נדרש לקבץ את עובדי האלילים על הר הכרמל, כדי להוכיח להם את כוחו הכל יכול של האלוהים, לעומת אפסותם של האלילים: "...קבץ אלי את כל ישראל אל הר הכרמל... ויקבץ את הנביאים אל הר הכרמל...".

באסון השרפה בכרמל
אלוהים מקבץ את קציני המשטרה על הר הכרמל לתוך אוטובוס אחד... 

השליח לעניין זה התגלם במשימה שעמדה בפני המשטרה: פינוי אסירים מכלא דמון... 
התוצאה הנוראה הייתה, שהאוטובוס והצוערים שהיו בו... נשרפו... והאסירים שאותם היו אמורים לפנות... לא נפגעו.

בסרטון המצמרר הזה מתועדים השעות הראשונות של השריפה... שימו לב, מתוך האש עולה עשן סמיך, ובמרכזו ניצב עמוד עשן שחור, סימטרי באופן מדהים, בקצהו דמוי אצבע מוכיחה.


      

מה רוצה אלוהים לומר... ובעיקר למי?

רשף דוד וענונו, ראש מדור מניעת דליקות, כתב מאמר: "קטנות האדם מול איתנו הטבע" והוא מספר: 
"...אני חוזר לאותו יום שבו ראיתי... איך מפלצת האש האכזרית, שינתה כיוון ללא שום סימנים מוקדמים, נעה במהירות עצומה, דילגה על רכסים שלמים עם להבות בגובה של 50 מטרים וכילתה את היער ואת החורש הטבעי כאילו היו שלף בשדה קוצים. בתוך פחות משלוש דקות, גמאה האש מרחק של 1,500 מטרים ולא עצרה גם לאחר ששרפה את שמונת הבתים בפאה הדרומית של קיבוץ בית אורן. עמדתי משתומם. מעולם לא ראיתי מחזה כזה...".

בסרטון מצמרר זה, נראית דמות עולה מתוך האש.

מבקר המדינה בדק
כיצד קרה שאוטובוס שהסיע צוערים של קורס קציני שירות בתי הסוהר, שהיו במשימה לפנות אסירים מכלא דמון, נלכד במערבולת האש?... האם כוחות הביטחון וההצלה לא ידעו כי לנוסעים בכביש זה נשקפת סכנה חמורה?... ומדוע לא חסמו את דרכו של האוטובוס בטרם אירע האסון?... והתברר, כי המידע על הסכנה הנשקפת לאוטובוס, היה מבולבל, וכתוצאה מכך האוטובוס נכנס לתוך מלכודת האש.

מידע מבולבל?.... האם זה מקרי?...

בהפטרה
אליהו הנביא, הוא שליחו של אלוהים... והוא שמבעיר את האש על הר הכרמל, עפ"י הוראתו של אלוהים.
"...ותיפול אש יהוה ותאכל את העולה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים...".  

באסון השרפה בכרמל
2 נערים מעוספיא, הם שהציתו את האש שהבעירה את הכרמל... הייתכן כי הם היו שליחי אלוהים... הם לא הועמדו לדין... מחוסר ראיות מספיקות.


ידוע, כי גזירות קשות מתבצעות ע"י שליחים העושים את רצון האלוהים... השליח אינו מבדיל בין אדם רשע לאדם טוב... לכן, גזירה קשה יכולה לפגוע גם באנשים שלא פשעו.... 

בהפטרה:
העם שהיה עד לכוחו הכל יכול של האלוהים... נטש את עבודת האלילים ודבק באלוהים: "...וירא כל העם את האש ויפלו על פניהם ויאמרו, יהוה הוא האלוהים... ואח"כ... "...השמים התקדרו עבים ורוח, ויהי גשם גדול...".

באסון השרפה בכרמל
בתאריך 5.12.2010, התפרסמה הכתבה: הקשר בין פרשת השבוע לשרפה בכרמל.
בעת פרסום הכתבה, השרפה בכרמל הייתה עדיין פעילה... החום הכבד הקשה על מלאכת הכיבוי ולא היה רמז לכך שהחום הזה הולך להישבר... הכתבה מסתיימת במשפט מחויך"...כעת נותר רק לקוות שכמו בסיפור התנ"כי, גם אצלנו, הסיפור יסתיים בגשמים עזים שישטפו את נזקי השריפה...".

ואכן, הלא יאומן התרחש... למחרת, בתאריך 6.12.2010... לאחר שהשריפה כילתה הכל וגרמה נזקים קשים מאוד... הסתיימו באחת 9 שנות בצורת וגשם גדול ירד... השרפה כובתה והתברר גודל האסון.

אלא, שכאן, להבדיל מההפטרה, שוטרי ישראל המושחתים, עדיין לא הפנימו, כי ה' הוא האלוהים.... וסגידתם לבצע כסף ממשיכה להובילם לבצע פשעים בלתי נסלחים נגד חסרי ישע, בעבור בצע כסף... 

שמים וארץ לא ישקוטו... 
"...עד ישליכו את אלילי כספם ואלילי זהבם... ולא ילכו עוד בשרירות לבם הרע... ולא יטו אחרי הבצע כל ימיהם, ולא ירדפו אחר המותרות להרבות הון מהבל...".                             רבי נחמן בן פייגא מברסלב

ועובדה מצמררת נוספת:
44 הם סך כל הנרות שאנו מדליקים בחג החנוכה.
44 הם סך כל הקורבנות שנספו באסון השרפה בכרמל... בחג החנוכה.


  ********************
"...שופטים ושוטרים תתן לך בשעריך... ושפטו את העם משפט צדק...".
"...צדק צדק תרדוף...  למען תחייה!...".

עַמְּךָ יְהוָה... אַלְמָנָה וְגֵר יַהֲרגוּ וִיתוֹמִים יְרַצֵּחוּ: וַיּאמְרוּ...

לֹא יִרְאֶה-יָּהּ

כי היינו כסדום ועמורה...




אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה