יום שני, 29 ביולי 2013

ספטמבר 2013 - מכתב גלוי אל ח"כ פנינה טמנו שאטה, בנושא: ניתוק ילדים ממשפחתם הטבעית ע"י פושעי הרווחה.

אל: חברת הכנסת פנינה טמנו שטה, עו"ד,

אני פונה אלייך בעקבות מכתבך שפורסם בקבוצה בשם: הנסיך החטוף, שנפתחה בפייסבוק ביום 25.6.2013, שבה אני חברה... להלן מכתבך מועתק:   


חברים יקרים,
כחלק משליחותי כחברת כנסת, אני מטפלת בפניות ציבור...
אני רוצה לשתף אתכם בסיפור שהולך איתי כבר שבועיים...
ילד קטן בן שנתיים וחצי, ממוצא אתיופי (ותכף תבינו למה זה רלוונטי) שדודתו היא קצינה בצה"ל, שפנתה אלי לעזרה והיא סיפרה לי, כי טרם לידתו, מצבה הנפשי של אימו, אחותה, התערער, וזה הוביל לכך שהוא נלקח מבית החולים היישר לבית ילדים בחסות הרווחה....
הקצינה, אותה פגשתי, אישה מרשימה, כלכלנית במקצועה, שטחה בפני ואמרה: "...אני רוצה את האחיין שלי, מאז שנולד רציתי אותו..." - "אחותי חלתה בנפשה" היא מתוודא בפני, "אבל הרי בדיוק למצבים כאלה טוב שיש משפחה", הוסיפה.
היא סיפרה, כי מלכתחילה ביקשה מהרווחה לקבל את האחיין שלה לרשותה - "הבטיחו לי שאין לי מה לדאוג, שהם מטפלים בנושא, אבל זה לא קרה".
בינתיים האימא ראתה את התינוק מידיי שבוע שבועיים, ולמרות הרצון העז, היא וכולם ידעו, שהאימא לא מסוגלת לגדל את תינוקה...
במקרה כזה, עפ"י חוק, יש קדימות למשפחה בחזקה על הילד...
אבל במקרה הזה, התינוק עבר בגיל שנה למשפחה אומנה, שאינה ממוצא אתיופי, שמאוד רצו לאמץ אותו, וגם קיבלו אימוץ...
אז התחיל מאבק טעון וכואב על הילד.
הקצינה וגם ביהמ"ש הסכימו, שהיה טוב אילו הילד היה מכיר את שורשיו וגדל עם משפחתו ממוצא אתיופי...
ביהמ"ש הסכים, כי בחסות הדודה הקצינה, היו לו תנאים טובים יותר לגדול, אך בהוסיפם חטא על פשע, טענו עובדי הרווחה, כי הילד כבר התרגל למשפחה המאמצת וניתוקו עלול לפגוע בו...
ואז העדיף ביהמ"ש שלא להתערב באימוץ ובעמדת הרווחה, ולהשאירו אצל המאמצים...
רק שבנידוד לרווחה, חוות הדעת מומחה הצביעה, שהקצינה אף יותר מתאימה לגדל את האחיין, ונקבע, כי נפלו ליקויים בהתנהלות הרווחה, שלא בדקו מלכתחילה אם יש לו משפחה המתאימה לגדל אותו, מה שהיה מונע את הסתבכות הסיפור הכאוב.
לפני כמה ימים, קבע ביהמ"ש המחוזי, כי הילד ייפרד לחלוטין ממשפחתו האתיופית הביולוגית, והאימוץ שלו יהיה סגור, וביום חמישי הקרוב, זאת הפעם האחרונה שתתאפשר לאם ולדודה הקצינה לראות אותו... הסיבה:  טובת הילד בהפרדתו ממשפחת האומנה.
אחרי שישבתי ולמדתי את הסיפור, היה ברור לי, כי נלקחה מהילד ומשפחתו הזדמנות וזכות אמיתית להיות ביחד... וגם אי איפשר להתעלם מהעובדה שהילד כהה עור ושתמיד ידע שהוא מאומץ...

אני לא יודעת מה אתם הקוראים חושבים, אבל החלטתי לעזור למשפחה הביולוגית ואף פניתי לשר הרווחה, מתוך אמונה, שזכות ראשונית לאדם שנולד לעולם לחיות עם משפחתו, בתרבותו ובמורשתו, ובשעה שזכות זאת נרמסת ונקברת על ידי אחרים, העיוות זועק לשמיים (להוציא מקרים שחובה וצריך להרחיק ילדים מביתם)... 

Pnina Tamano Shata

גב' טמנו שאטה,
במקצועך הנך עו"ד ובתפקידך הנוכחי הנך מחוקקת, כך שבידך להוביל מהלך לבדיקת התנהלות מחשידה של גורמים עבריינים ברווחה המסכנים את חיינו... וזו גם חובתך לעשות כאשר מובא לידיעתך התנהלות בלתי ראויה כזו....

בפנייתך את מציינת, כי טרם לידתו של התינוק, מצבה הנפשי של אמו התערער, וזה הוביל לכך, שהתינוק נלקח מבית החולים היישר לבית ילדים בחסות הרווחה.
ואני תוהה, איך מצבה הנפשי של האם יכול להוביל לכך, שפקידי סעד יחטפו תינוק מבית חולים, כאשר, החוק מחייב לתת קדימות למשפחה בחזקה על הילד... 

ואני שואלת אותך כמחוקקת, 

האם אינך  מוצאת פגם בלשון המעטה בהתנהלות הפושעת של פושעי הרווחה?...  לאור ידיעתך, שהם פעלו בניגוד לחוק ובניגוד גמור לטובת הילד, כאשר חטפו את הילד האתיופי, מבלי לנסות קודם לאתר בן משפחה קרוב של התינוק שיתאים לגדל אותו?...

האם הנך מתכוונת לעבור על כך בשתיקה?... 

האם ידוע לך, כמה נסיכים חטופים יש במדינת ישראל הקטנה... שלהוריהם המיוסרים אין קשרים ואין כסף כדי לממש את זכות היסוד שיש להם להתאחד עם ילדיהם כמשפחה, והם חסרי אונים וישע מול מערכת דורסנית, שמונעת מהם ומילדיהם את ההזדמנות והזכות האמיתית להיות ביחד...

אני מצפה ממך לעשות את עבודתך נאמנה להצלת כל הנסיכים החטופים במדינת ישראל, ולאחד אותם עם הוריהם... ולדרוש הקמת וועדת חקירה לחקר התנהלותם הפושעת של פושעי הרווחה, הסוחרים בילדינו, באצטלה של טובת הילד.




בתאריך 29.8.2013 שמחתי עם כל חברי הקבוצה לקרוא את הבשורה הנפלאה הזו: 
"בית המשפט העליון קבע כי הנסיך יגדל במקום הכי טבעי... בחיק משפחתו היקרה"








Aftmo Yosef‎‏
    שלום לכולם,
    מעביר מסר בשם המשפחה...

צהריים טובים נסיך שלי,
לפני יומיים קיבלנו את השיחה המיוחלת, ראיתי על הצג את המספר של העו״ד שלנו, וידעתי שהשורה בפיו, ידיי רעדו ולא יכולתי לענות, אחרי מספר צלצולים השיחה נותקה ואני חייגתי במהירות בידיים רועדות וחכתי לתשובה, היא הייתה מהירה אבל הרגשתי כאילו עבר נצח.
בצידו השני ענה קולו המוכר והרציני של עמיקם, עו״ד, ובישר לי כי התקבלה החלטה והאם ארצה לשלוח או להביא לו את הפרחים בעצמי, פרצתי בבכי ודק׳ ארוכות לא יכולתי להוציא מילה מפי. לאחר מכן פשוט ביקשתי לחזור עליו והמשכתי לבכות.
נסיך שלי, אלו היו דמעות של שמחה, אחרי ים של דמעות של יסורים כאב אכזבה ולשניות קצרות אף דמעות של יאוש.
אבל הפעם, הפעם היו אלה דמעות של שמחה, אושר, תקווה, אמונה.
יפה שלי עברו כבר יומיים ואנחנו עדיין לא מעכלים, שנה ושמונה חודש לא ראיתי את פניך היפות, ולא זכיתי לחבק או לנשק.
אני זוכרת את הפגישה האחרונה שלנו, במרכז הקשר, שמתי לך שיר ורקדנו, היה כייף והדק׳ עברו מהר מאוד, אלה היו 30 דק׳ של אושר, כשהלכת מררתי בבכי ולא יכולתי להפסיק את הדמעות, אחותי, אמך, חיבקה אותי בחוזקה ואמרה לי ״מה את בוכה את תראי אותו שוב״ לא ידעתי כי זה המפגש האחרון, לאחריו כבר לא אפשרו לנו להיפגש. ראיתי איך הפד״ס לוקחת אותך על הידיים ואתה מסתובב ומסתכל אלינו, לא הבנת למה אני בוכה, ועשיתי לך פרצוף מצחיק ואתה צחקת ועינייך נעצמו, ככה אתה צוחק, צוחק עם העיניים.
אנחנו מחכים עכשיו וזה המתנה קשה, לשיחת טלפון מהרווחה בה יודיעו לנו על המפגש הראשון.
אשתדל לא לבכות, בסוף תחשוב שאני ממש תינוקת ובוכה על הזמן,חחחח...
אחבק אותך בזהירות רבה, כי אתה בטח לא זוכר.
כמה אהבה מחכה לך נסיך שלי, כמה מתנות, ובע״ה יום הולדת 3 נחגוג יחד, זה יהיה ממש גדול ושמח.
בדק׳ האלה אני מנסה שלא לחשוב על משפחת האומנה שלך, אך קשה שלא, כואב לי עליהם כאב גדול מאוד, אני רק יכולה לנסות לחשוב מה הם מרגישים וכמה קשה להם הפרידה, אתה היית כל עולמם, והיום הם כבר יודעים שלא עוד.
אני מעריכה ומוקירה להם תודה גדולה, על כך שאהבו אותך וקיבלו אותך לתוך זרועותיהם.
הלוואי והם יסכימו לשמור איתנו על קשר, זו תפילתי, כך לא תאבד שוב אנשים אהובים, הלוואי ויסכימו להיות חלק מחייך, לראות אותך גדל ולהמשיך לאהוב אותך.
אך אני גם אבין אותם המידה ויסרבו, לפעמים ניתוק מוחלט עוזר לרפא את הכאב.
תקוותי היא שאתה תהיה מאושר, שיהיה לנו את הכוחות להתמודד עם הקשיים שיבואו, ואין ספק שיבואו. אך היום יותר מתמיד אני מאמינה שיש בורא עולם, והוא נמצא התוכנו ושומר עלינו מכל משמר, והכל יבוא על מקומו בשלום.
נסיך שלי מחכים בקוצר אוח לפגישה המיוחלת, שולחים לך יש של נשיקות ונשיקה וחיבוק גדול עטוף באהבה.
יום ‏29 אוגוסט‏ בשעה ‏16:34‏







אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה